czwartek, 12 marca 2015

Piszta, piszta! Może ktuś przeczyta

Jest dla mnie rzeczą niepojętą, by grono znamienitych osobistości świata kultury i sztuki kraju blisko 40-milionowego, mieniące się elitą intelektualną, słało adres do sklepikarza... tj.Firmy EMPIK.
    


  Czy sygnatariusze poniższego adresu zamierzają podpisać kolejny, skierowany do pani Genowefy, właścicielki kiosku w Morągu, prosząc ją czołobitnie o godną wystawę dla ich drukowanych wspomnień, powieści, tomików z poezjami itp.? Dlaczego nie, podobno wszystkie drogi prowadzą do celu. O ile się wie, do jakiego celu się zmierza....

__________________________________________


ARTYŚCI


DO


"Szanujemy literaturę popularną, lubimy i cenimy dobre kryminały, thrillery, czy komiksy, ale już literatura tzw. celebrycka nie powinna stanowić głównej oferty sprzedaży księgarni. Trzeba zachować proporcje wprowadzając do sieci sklepów także literaturę piękną, może mniej popularną, bardziej niszową" - czytamy w liście zamieszczonym na www.ksiazki.net.pl (pod tym adresem odbywa się handel witrynami.)

"Kiedyś klient EMPIK-u był przyzwyczajony, że znajdzie w jego salonach książki niedostępne w innych księgarniach. To się zmieniło. Kiedy bywamy w podobnych sieciach na świecie (np. FNAC we Francji, czy La Feltrinelli we Włoszech) wychodzimy z nich ze smutkiem. Tam eksponowane są wszelkie możliwe rozbudowane działy: klasyka, nauka, filozofia, poezja, medycyna, literatura faktu, polityka, beletrystyka, sztuka itd., które się wstydliwie nie chowają. Te sieci są demokratyczne, traktują różne gatunki i tematy książek równo. Istnieją w nich działy „longsellerów” – książek, które się promuje długo, i które z powodu swojej treści będą czytane zawsze. Czy w EMPIK-u tak od wejścia, od ręki dostaniemy dzieła filozofów, poetów? Czy dostaniemy klasykę?" - pytają w liście m.in. Krystyna Janda, Agnieszka Holland czy Jacek Poniedziałek.

List podpisali:

Piotr Bratkowski, Sylwia Chutnik, Adam Cioczek, Jarosław Czechowicz, Justyna Dąbrowska, Marta Dzido, Anna Dziewit-Meller, Izabela Fietkiewicz-Paszek, Marta Fox, Agnieszka Graff, Barbara Gruszka-Zych, Magdalena Grzebałkowska, Remigiusz Grzela, Agnieszka Holland, Inga Iwasiów, Anna Janko, Anita Halina Janowska, Miłada Jędrysik, Gabriel Leonard Kamiński, Jaś Kapela, Grzegorz Kozera, Katarzyna Kubisiowska, Ewa Lipska, Łukasz Maciejewski, Kaja Malanowska, Iza Michalewicz, Joanna Laprus-Mikulska, Krystian Lupa, Marek Łuszczyna, Anna Onichimowska, Jan Ordyński, Lidia Ostałowska, Eda Ostrowska, Magdalena Parys, Adam Pluszka, Patrycja Pustkowiak, Agata Pyzik, Monika Rakusa, Małgorzata Rejmer, Radosław Romaniuk, Zyta Rudzka, Hanna Samson, Justyna Sobolewska, Izabela Sowa, Dionisios Sturis, Mariusz Szczygieł, Sylwia Szwed, Katarzyna Tubylewicz, Magdalena Tulli, Agata Tuszyńska, Mike Urbaniak, Monika Wasowska, Grzegorz Wasowski, Maciej Wesołowski, Marcin Wilk, Ewa Winnicka, Ludwika Włodek i Magda Żakowska.


______________________________________



DO

ARTYSTÓW




09 mar 2015

Szanowni Państwo,

Dziękuje za list – z uwagą zapoznałam się z jego treścią i odbieram go jako konstruktywną opinię.
Jesteśmy w momencie opracowywania strategii na najbliższe lata i głos artystów oraz ludzi kultury jest dla nas bardzo istotną wskazówką na drodze do pozytywnych zmian.
Jako zespół Empiku czujemy się wyróżnieni, że jesteśmy dla Państwa partnerem do dyskusji o kondycji czytelnictwa w Polsce. Będąc w trakcie prac nad definicją potrzebnych zmian, chcielibyśmy równocześnie wspomnieć, że już dziś Empik realizuje szereg działań, o których mowa w Państwa liście – działania te będziemy również kontynuować w kolejnych latach.

ROLA KSIĄŻKI W EMPIKU:

Książki są najważniejszą i kluczową dla nas kategorią i mają stabilny udział w ogólnej sprzedaży, w 2014 roku na poziomie ok. 43% ogólnego obrotu salonów. Empik, pomimo że nie jest tylko księgarnią, bo oferujemy zdecydowanie szerszy asortyment, od zawsze był postrzegany jako miejsce, do którego w pierwszej kolejności przychodzi się właśnie po książki. To DNA marki starannie pielęgnujemy i książka nadal pozostanie kluczową kategorią w portfolio asortymentowym Empiku. Od wielu lat ten udział jest stabilny – na poziomie 42-43%. Cel na najbliższe lata to 45% udziału książki w ogólnym obrocie sieci.
Warto też dodać, że w ubiegłym roku w 101 salonach powiększyliśmy powierzchnię dedykowaną książce oraz o kilkanaście procent powiększyliśmy udział książek z tzw. back katalogu (starsze tytuły).

OFERTA KSIĄŻKOWA W EMPIKACH:

Oferta książkowa Empików uzależniona jest od wielkości sklepów. W dużych salonach dostępny jest szeroki wybór tytułów łącznie z klasyką literatury, poezją, książkami specjalistycznymi, etc. W mniejszych salonach, ze względu na ich rozmiary, prezentujemy ofertę nowości wydawniczych oraz najbardziej popularne tytuły, ale każdy z klientów ma możliwość zamówienia interesującego go tytułu na miejscu, z darmową dostawą do salonu. Jednocześnie staramy się na bieżąco ulepszać naszą ofertę i jest to jeden z priorytetów na najbliższe miesiące.

EMPIK A WSPÓŁPRACA W MAŁYMI WYDAWNICTWAMI:

Śledzimy trendy i jesteśmy na bieżąco z ofertą wydawniczą – również tą niszową. Współpracujemy z wieloma małymi wydawnictwami, ale za pośrednictwem dystrybutorów. To model obowiązujący na całym świecie. Niestety, nie jesteśmy w stanie współpracować bezpośrednio z każdym z wydawnictw. (...)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz