Jest dla mnie rzeczą niepojętą, by grono znamienitych osobistości świata kultury i sztuki kraju blisko 40-milionowego, mieniące się elitą intelektualną, słało adres do sklepikarza... tj.Firmy EMPIK.
Czy sygnatariusze poniższego adresu zamierzają podpisać kolejny, skierowany do pani Genowefy, właścicielki kiosku w Morągu, prosząc ją czołobitnie o godną wystawę dla ich drukowanych wspomnień, powieści, tomików z poezjami itp.? Dlaczego nie, podobno wszystkie drogi prowadzą do celu. O ile się wie, do jakiego celu się zmierza....
__________________________________________
DO
"Szanujemy
literaturę popularną, lubimy i cenimy dobre kryminały, thrillery,
czy komiksy, ale już literatura tzw. celebrycka nie powinna stanowić
głównej oferty sprzedaży księgarni. Trzeba zachować proporcje
wprowadzając do sieci sklepów także literaturę piękną, może
mniej popularną, bardziej niszową" - czytamy w liście
zamieszczonym na www.ksiazki.net.pl (pod tym adresem odbywa się handel witrynami.)
"Kiedyś klient EMPIK-u był przyzwyczajony, że
znajdzie w jego salonach książki niedostępne w innych
księgarniach. To się zmieniło. Kiedy bywamy w podobnych sieciach
na świecie (np. FNAC we Francji, czy La Feltrinelli we Włoszech)
wychodzimy z nich ze smutkiem. Tam eksponowane są wszelkie możliwe
rozbudowane działy: klasyka, nauka, filozofia, poezja, medycyna,
literatura faktu, polityka, beletrystyka, sztuka itd., które się
wstydliwie nie chowają. Te sieci są demokratyczne, traktują różne
gatunki i tematy książek równo. Istnieją w nich działy
„longsellerów” – książek, które się promuje długo, i
które z powodu swojej treści będą czytane zawsze. Czy w EMPIK-u
tak od wejścia, od ręki dostaniemy dzieła filozofów, poetów? Czy
dostaniemy klasykę?" - pytają w liście m.in. Krystyna Janda,
Agnieszka Holland czy Jacek Poniedziałek.
List
podpisali:
Piotr Bratkowski, Sylwia Chutnik, Adam Cioczek, Jarosław
Czechowicz, Justyna Dąbrowska, Marta Dzido, Anna Dziewit-Meller,
Izabela Fietkiewicz-Paszek, Marta Fox, Agnieszka Graff, Barbara
Gruszka-Zych, Magdalena Grzebałkowska, Remigiusz Grzela, Agnieszka
Holland, Inga Iwasiów, Anna Janko, Anita Halina Janowska, Miłada
Jędrysik, Gabriel Leonard Kamiński, Jaś Kapela, Grzegorz Kozera,
Katarzyna Kubisiowska, Ewa Lipska, Łukasz Maciejewski, Kaja
Malanowska, Iza Michalewicz, Joanna Laprus-Mikulska, Krystian Lupa,
Marek Łuszczyna, Anna Onichimowska, Jan Ordyński, Lidia Ostałowska,
Eda Ostrowska, Magdalena Parys, Adam Pluszka, Patrycja Pustkowiak,
Agata Pyzik, Monika Rakusa, Małgorzata Rejmer, Radosław Romaniuk,
Zyta Rudzka, Hanna Samson, Justyna Sobolewska, Izabela Sowa,
Dionisios Sturis, Mariusz Szczygieł, Sylwia Szwed, Katarzyna
Tubylewicz, Magdalena Tulli, Agata Tuszyńska, Mike Urbaniak, Monika
Wasowska, Grzegorz Wasowski, Maciej Wesołowski, Marcin Wilk, Ewa
Winnicka, Ludwika Włodek i Magda Żakowska.
______________________________________
DO
ARTYSTÓW
09
mar 2015
Szanowni
Państwo,
Dziękuje za list – z uwagą zapoznałam się z
jego treścią i odbieram go jako konstruktywną opinię.
Jesteśmy w momencie opracowywania strategii na
najbliższe lata i głos artystów oraz ludzi kultury jest dla nas
bardzo istotną wskazówką na drodze do pozytywnych zmian.
Jako zespół Empiku czujemy się wyróżnieni, że
jesteśmy dla Państwa partnerem do dyskusji o kondycji czytelnictwa
w Polsce. Będąc w trakcie prac nad definicją potrzebnych zmian,
chcielibyśmy równocześnie wspomnieć, że już dziś Empik
realizuje szereg działań, o których mowa w Państwa liście –
działania te będziemy również kontynuować w kolejnych latach.
ROLA
KSIĄŻKI W EMPIKU:
Książki są najważniejszą i kluczową dla nas
kategorią i mają stabilny udział w ogólnej sprzedaży, w 2014
roku na poziomie ok. 43% ogólnego obrotu salonów. Empik, pomimo że
nie jest tylko księgarnią, bo oferujemy zdecydowanie szerszy
asortyment, od zawsze był postrzegany jako miejsce, do którego w
pierwszej kolejności przychodzi się właśnie po książki. To DNA
marki starannie pielęgnujemy i książka nadal pozostanie kluczową
kategorią w portfolio asortymentowym Empiku. Od wielu lat ten udział
jest stabilny – na poziomie 42-43%. Cel na najbliższe lata to 45%
udziału książki w ogólnym obrocie sieci.
Warto też dodać, że w ubiegłym roku w 101
salonach powiększyliśmy powierzchnię dedykowaną książce oraz o
kilkanaście procent powiększyliśmy udział książek z tzw. back
katalogu (starsze tytuły).
OFERTA
KSIĄŻKOWA W EMPIKACH:
Oferta książkowa Empików uzależniona jest od
wielkości sklepów. W dużych salonach dostępny jest szeroki wybór
tytułów łącznie z klasyką literatury, poezją, książkami
specjalistycznymi, etc. W mniejszych salonach, ze względu na ich
rozmiary, prezentujemy ofertę nowości wydawniczych oraz najbardziej
popularne tytuły, ale każdy z klientów ma możliwość zamówienia
interesującego go tytułu na miejscu, z darmową dostawą do salonu.
Jednocześnie staramy się na bieżąco ulepszać naszą ofertę i
jest to jeden z priorytetów na najbliższe miesiące.
EMPIK
A WSPÓŁPRACA W MAŁYMI WYDAWNICTWAMI:
Śledzimy trendy i jesteśmy na bieżąco z ofertą
wydawniczą – również tą niszową. Współpracujemy z wieloma
małymi wydawnictwami, ale za pośrednictwem dystrybutorów. To model
obowiązujący na całym świecie. Niestety, nie jesteśmy w stanie
współpracować bezpośrednio z każdym z wydawnictw. (...)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz